dinsdag 6 augustus 2013

The Cloud Appreciation Society

Afgelopen weekend stuitte ik op iets interessants bij een goede vriendin thuis. In haar boekenkast stond ingelijst een officieel uitziend certificaat van The Cloud Appreciation Society. Dat vroeg om uitleg.

Je hebt vliegtuigspotters, vogelspotters, treinspotters en naar nu blijkt ook wolkenspotters. Ik had er nog nooit over gehoord, maar het verbaasde me niets. 

De wolkenspotters hebben zich verenigd in het wereldwijde genootschap The Cloud Appreciation Society, oftewel het Wolken Waarderings Genootschap. Klinkt goed. En daar is dus het certificaat van mijn vriendin van. Ze is lid van het CAS. Logisch, ze houdt van koud weer. Iets dat ik me niet kan voorstellen, maar dat terzijde.

Het genootschap heeft een uitgebreide site vol wolkenwetenswaardigheden, wolkenkunst en wolkenvideo's en -foto's. Ook heeft het een Facebookpagina waar je wolkenfoto's op kunt posten, een Twitteraccount en natuurlijk een app. 
De Cloudspotters app kost wel iets, maar dan heb je als wolkenliefhebber ook echt wel wat. Je vindt hem hier.

Dus niet getreurd als de zon voor nu even achter de wolken verborgen is. Pak je camera of telefoon en ga wolkenspotten. Wie weet wordt jouw foto wel 'Cloud of the month'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten